Felanmälan

Vem som skall ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt, BHS Home Appliances AB på telefon 0771-11 22 77. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).

Tv, telefoni och dator

Om du får problem med TV-, telefon- eller internetanslutning se instruktion i din Skötselpärm under fliken ”TV, telefoni och dator”. Om felet kvarstår ring Telia på telefon 90200.

Övrigt i bostad

Garantitiden för byggnadsarbetena är fem år med undantag för vitvaror, vs-armaturer, ytskikt som målning och tapet där garantitiden är två år. Fel som upptäcks anmäls till bostadsrättsföreningens styrelse. Styrelsen reklamerar vidare till JM.

Felanmälan funktioner i bostad via e-post – felanmalan@brflundvaster2.se
Föreningens kontaktperson: Lars Wendt (Grisslev 2-1105)

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 020-72 20 20, öppet dygnet runt.

Fastighetsskötsel och trappstädning

Avser inre drift och skötsel av våra installationer (t.ex. värme-, vatten- ventilations-utrustning och belysning) samt städning, m.m.

Felanmälan fastighetsskötsel görs via e-post – felanmalan@brflundvaster2.se
Föreningens kontaktperson: Lars Wendt (Grisslev 2-1105)

Fastighetsskötare: Städexperten Fastighetsservice, tel 040-12 95 95 vardagar kl.09-13, www.stadexperten.se

Utemiljö och garage

Skötsel utemiljö och garage delas med Brf Lund Väster 3. Området omfattar gemensamhetsanläggningen Måsen GA:8 och utgör plantering, gräsmatta, lekplats och gångvägar i föreningarna samt garaget.

Felanmälan fastighetsskötsel görs via e-post – felanmalan@brflundvaster2.se
Föreningens kontaktperson: Lars Wendt (Grisslev 2-1105)

Entreprenör: Städexperten Fastighetsservice, tel 040-12 95 95 vardagar kl.09-13, www.stadexperten.se

Akuta jourfall efter kontorstid

Vid akuta jourfall kontakta Örestads Bevakning, 040-93 12 70. Detta bör undvikas och endast ske:

  • vid fel eller haveri där risk finns för följdskador (exempelvis vid vattenläckage)
  • vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid

Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.